آسیب های اعتیاد بر بدن

آسیب های اعتیاد بر بدن

 

اکثر موادهای مخدر شامل ترکیبات شیمایی بسیار مضر و خطرناک برای بدن هستند که می‌توانند به قلب، ریه، کبد و کلیه ها آسیب بزنند و در اثر استنشاقی بودن و مصرف طولانی در حافظه، یادگیری، حل مسئله و تمرکز خلل ایجاد کنند و یا با خطرات روان پریشی مثل اسکیزوفرنی، توهم، پارانوئید یا رفتارهای روانی دیگر همراه باشد.

بعضی از این آسیب ها به بدن میتواند به صورت دائمی باشد و حتی پس از ترک اعتیاد آثار مخرب آن همراه فرد بماند. البته تاثیراعتیاد به مواد مخدر بر بدن و نوع دریافت و میزان مصرف آن بستگی دارد. هر چه مصرف بیشتر باشد دلبستگی بدن به مواد مخدر هم بیشتر می‌شود و آسیب های بیشتر و جدی تر را نیز وارد می‌کند. اگر نوع مصرف به صورت تزریق باشد تاثیر فوری و بیشتری بربدن دارد زیرا به طور مستقیم وارد خون می‌شود و وابستگی فرد نیز بیشتر است. اگراعتیاد به شکل خوردن باشد به آرامی اثر می‌گذارد و اثرات مخربی نیز بر روی مغز دارد، زیرا ترشح دوپامین درمغز زیاد می‌شود و قدرت تصمیم گیری و درک فرد را دچار اختلال میکند وعملکرد مغز را تغییر می‌کند و همین امر باعث می‌شود احساس نیاز بیشتری به مواد مخدر کند و در نهایت با مصرف بیشتر به اعتیاد دچار می‌شود.

اختلالات در مصرف مواد با طیف گسترده ای از اثرات منفی بر سلامتی بدن در کوتاه مدت و بلند مدت همراه است که شامل موارد زیر است:

1- اعتیاد سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند و باعث می‌شود فرد خیلی زود بیمار شود و به تکرار عفونت را در بدن تجربه کند.
2- اعتیاد بر قلب تاثیرات بدی دارد از جمله ضربان نامنظم، حملات قلبی و آسیب های عروقی
3- آثار مخرب اعتیاد بر کبد که باعث می‌شود فرد در معرض نارسایی کبدی قرار بگیرد.
4- آسیب های مغزی شامل تشنج، ذهن آشفته، درگیری های روحی و فکری، عدم درک صحیح مسائل، عدم قدرت حل مشکلات، عدم قدرت تصمیم گیری صحیح و از دست دادن کنترل و…
5 -بیماری های ریوی و تنفسی در بیماران مبتلا به اعتیاد بسیار شایع است و درمان آن بسیار زمان بر و گاه بدون نتیجه و در نهایت شدید ترین پیامد مصرف مواد مخدرمرگ است.
از عوامل موثر در اعتیاد می‌توان به سابقه‌ی سوء مصرف مواد در خانواده، بیماری روحی مثل افسردگی، کمبود توجه، حوادث بسیار ناخوشایند و خاطرات دردناک مثل تصادف، از دست دادن عزیزان و… و عزت نفس پایین نام برد. در آخر برای رهایی از اعتیاد پیشنهاد میکنیم که این قضیه را از طریق یک راهنما و مشاور خوب حل کنید. زیرا نظر یک پزشک متخصص تحت درمان قرار بگیرید.

همین الان با یک تماس  زندگیتان را تغییر دهید،ما در کنارتان هستیم.

 شماره تماس: 91007002_051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Request a Call Back

Want us to call you back to discuss your project? No problem! Please leave your name and phone number and we’ll get back to you soon.