تاثیر اعتیاد بر جنین

 درخصوص تاثیر اعتیاد در زمان بارداری خوب است بدانید ، هر آنچه که می‌خورید یا می‌آشامید بر روی جنین تاثیر می‌گذارد. برخی از این موارد مثل موادمخدر و تاثیرات اعتیاد بر جنین می‌‍تواند آسیب‌های بسیار خطرناک و حتی جبران ناپذیر بر جنین شما وارد ‌کند. مثل نوشیدن الکل و یا مصرف موادمخدر، دخانیات و… . مصرف این مواد در زمان بارداری می‌تواند باعث سقط جنین، نازایی زودرس، نقایص مادرزایی، رشد کند جنین و… شود. گاهی ممکن است مواد از طریق جفت به جنین منتقل ‌شود و باعث اعتیاد او بعد از به دنیا آمدنش شود و با مشکلات بسیاری همراه باشد. اعتیاد به نوشیدن الکل در زمان بارداری می‌‎تواند باعث ‌شود تا قلب جنین به طور کامل تشکیل نشود و یا جنین دچار عقب ماندگی ذهنی شود و زیرا که شما با نوشیدن الکل، جنین شماهم همزمان با شما از طریق جفت آن را می‌‎نوشد.

همین الان با یک تماس  زندگیتان را تغییر دهید،ما در کنارتان هستیم.

 شماره تماس: 91007002_051

 

تاثیر استفاده کوکائین و کراک بر جنین:

 

استفاده از کراک و کوکائین نیز سلامت جنین را به خطرمی‌اندازد و او را دچار مشکلات تنفسی و نارسایی ریه می‌کند. خوب است بدانیم که مضرات موادمخدر و تاثیرات آن بر روی جنین بسیار بیشتر از مادر است. یکی از دلایل گرفتار شدن زنان باردار در دام اعتیاد، باورهای غلط  آنها نسبت به موادمخدر است. برخی از آنها گمان می‌کنند که حشیش، گل، و ماری‌جوانا و علف اعتیادآور نیستند و هر زمان بخواهند می‌توانند به راحتی آن را کناربگذارند. همین باعث روی آوردن آنها به اعتیاد و گرفتارشدن در دام آن می‌شوند. درحالی که نه تنها این مواد بسیار اعیتادآور هستند بلکه سلامت جنین هم خطر می‌اندازد.

 

بیشتر بخوانید: تغذیه در زمان درمان چگونه است؟

 

عوارض استفاده شیشه بر روی جنین:

 

 

زردی نوزاد، کم خونی، تنگی نفس و عفونت چشمی ازمهم ترین مشکلات نوزادان تازه، از مادران معتاد است. اختلالات رفتاری و شناختی نوزاد و تشنج و حتی مرگ ناگهانی از عوارض اعتیاد مادر به مصرف شیشه است. این نوزادان نیز در آینده دچار نقض در رشد وعدم تکامل رشد مناسب می‌شود و اختلالات ذهنی بدی را تجربه می‌کنند و در نهایت بچه‌های پرخطری می‌شوند که می‌توانند برای خود یا خانواده و حتی  برای جامعه پر از آسیب و دردسرساز باشند.

توصیه ما به شما این است که اگر رفتار اعتیاد هستید و باردارشده‌اید، درماه‌های اول اقدام ترک کنید، چراکه ترک در ماه‌های اول سودمند است و آسیب بسیار کمتری به جنین می‌زند. در ماه های آخر ترک اعتیاد بسیارسخت و پرخطراست زیراهم جان مادر و هم جان جنین را به خطر می اندازد و آسیب‌های زیادی به هردو وارد می‌کند. بهتر است این کار زیر نظر متخصص انجام شود تا از آسیب به مادر و جنین جلوگیری شود.

 

تاثیر اعتیاد بر جنین

 

تاثیر مواد مخدر بر رشد جنین:

 

مصرف مواد مخدر می‌تواند به طور مستقیم تأثیرات منفی بر رشد و توسعه جنین داشته باشد و باعث بروز مشکلات جسمی و عصبی در جنین شود. مصرف مواد مخدر در دوران بارداری می‌تواند به تغییرات شیمیایی در بدن مادر و بدن جنین منجر شود. این تغییرات می‌توانند عملکرد سیستم عصبی مرکزی جنین را تحت تأثیر قرار داده و مشکلاتی مانند کمبود وزن، اختلالات رشد، اختلالات تحرکی و رفتاری، مشکلات توجه و یادگیری و مشکلات اجتماعی و روانی را در بعضی از کودکان و نوجوانان ناشی می‌کند.

علاوه بر این، مصرف مواد مخدر ممکن است باعث افزایش خطر بروز مشکلات طبقه بندی شده در جنین باشد، که شامل سقط جنین، زایمان زودرس، کمبود اکسیژن در رحم و افزایش خطر مرگ نوزاد در دوران نوزادی است. با این حال، برای ارزیابی دقیق‌تر تأثیر اعتیاد بر جنین و برای دریافت راهنمایی‌های پزشکی مناسب، مهم است که مادران باردار که با اعتیاد مواجه هستند، به پزشک خود مراجعه کنند و با او در مورد ریسک‌ها و راهکارهای مربوطه صحبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Request a Call Back

Want us to call you back to discuss your project? No problem! Please leave your name and phone number and we’ll get back to you soon.